صداي افغان
نماينده مجلس : آمريكا و انگليس در ناامني ‌هاي بدخشان دست دارند نماينده مجلس : آمريكا و انگليس در ناامني ‌هاي بدخشان دست دارند

 
كابل – نماينده مردم بدخشان در مجلس نمايندگان افغانستان در جلسه امروز (شنبه) مجلس ، آمريكا و انگليس را در ناآرامي هاي حوزه انتخابيه خود دخيل دانست و گفت:آمريكا و انگليس در ناامني هاي بدخشان دست دارند.
 
 به نقل از صداي افغان، عبداللطيف پدرام؛ نماينده مردم بدخشان امروز (شنبه) در نشست عمومي مجلس افغانستان با تاكيد بر اينكه آمريكا و انگليس در ناآرامي هاي حوزه انتخابيه وي دست دارند، گفت: نيروهاي طالبان در استان بدخشان مخصوصا در شهرستان وردوج با حمايت آمريكا و انگليس عمليات نظامي مي كنند.
گروهي از نيروهاي پليس افغانستان سه روز پيش در اطراف شهرستان وردوج در كمين نيروهاي طالبان گرفتار شدند و دستكم 32 از آنان كشته و يا زخمي شدند.
برخي ديگر از اعضاي مجلس نمايندگان افغانستان در همين حال مقامهاي دولتي را نيز متهم به كم كاري در مقابله با نيروهاي طالبان كردند.
عبدالاحد افضلي؛ ديگر عضو مجلس نمايندگان افغانستان نيز امروز گفت كه به دليل اينكه مقام‌هاي دولتي در اوايل به خشونت‌ها در اين استان توجه نكردند، اكنون بايد شاهد چنين عواقب ناگواري باشيم.
اين عضو مجلس نمايندگان افغانستان به لزوم جلوگيري از اقدامات خشونت بار نيروهاي طالبان در استان بدخشان تاكيد كرد.
نيلوفر ابراهيمي ديگر عضو مجلس نمايندگان افغانستان هم گفت كه دولت كابل، طالبان را قدرتمند كرد؛ زيرا نيروهاي طالبان از يك سو به تاسيسات و مقام‌هاي دولتي حمله مي‌كنند و از سوي ديگر مورد عفو رييس جمهور كرزي قرار مي‌گيرند.
ابراهيمي گفت:نيروهاي طالبان پس از آزادي، دوباره به صفوف اين گروه مي‌پيوندد و در مقابل دولت و مردم مي جنگند.
وردوج از شهرستانهاي ناآرام در ولايت بدخشان به شمار مي رود. سال گذشته نيز 15 مامور پليس افغانستان در اين شهرستان به اسارت نيروهاي طالبان در آمدند كه با ميانجيگري بزرگان قومي آزاد شدند.
درگيري ها در شهرستان وردج كه در 11 سال گذشته شاهد خشونت بوده، اخيرا افزايش يافته است.







September 21st, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها